sobota 1. října 2011

Drive (Recenze)

Tento film patřil k mému seznamu filmů, na které jsem se těšila už nějakou tu dobu. A i tady se mi vyplatilo dlouhé čekání. 15. září do českých konečně vstupuje thriller Drive.



Pokud hledáte nějaký dobrý film, na který byste rádi šli do kina a nechcete přitom zbytečně vyhodit peníze za nějakou béčkovou oddychovku, mohu vás ujistit, že Drive bude tou správnou volbou.

Napovídají tomu už velmi kladné ohlasy v jiných zemích v čele se Spojenými státy. Tento snímek si stačil získat velkou oblibu a slibná hodnocení. Důkazem je cena pro Nicolase Windinga Refna za Nejlepší režii na letošním filmovém festivalu v Cannes.

Už na začátku filmu je mnohým z nás jasné, že film se nám bude nejspíš líbit díky skvělé úvodní scéně. V ní se seznamujeme s hlavní postavou celého filmu, s Řidičem (Ryan Gosling), který nám ukáže, co většinou dělá po nocích a jak se dokáže ztratit strážcům zákona i v té nejsvízelnější situaci.

Celý příběh ale není jen o střílení a loupení. Přes den se Řidič, jehož jméno nebude prozrazeno ani na konci filmu, živí jako oprávář aut a kaskadér v Hollywoodských filmech. Na první pohled tedy nic neobvyklého. Kromě stydlivosti a faktu, že za volantem mu to prostě jde, nic zvláštního. Celkově působí dojmem, že je se svou situací smířený, dělá zkrátka jen svoji práci.

Celá tahle "hamornie" se ale změní po setkání se svoji sousedkou. Irene (Carey Mulligan) a její syn postupem času začínájí trávit s Řidičem stále více času. Prožívají po dlouhé době šťastnější období. Vše se ale změní ve chvíli, kdy je z vězení propuštěn její manžel Standard (Oscar Isaac), který za dobu strávenou za mřížemi dluží svým bývalým kumpánům velké množství peněz. A pod vyhrůžkou násilí na jeho rodině, je přinucen k loupeži k místní zastavárně za pomoci "našeho" Řidiče.

Nicolas Winding Refn zvolil správného herce pro ztvárnění hlavního hrdiny. Ryan Gosling je zde vážně perfektní. Tato role mu doopravdy sedla a poslední dobou stále častěji dokazuje, že umí hrát (Blue Valentine, Crazy, Stupid, Love). To samé platí o vedlejších rolích v čele s talentovanou Carey Mulligan či Bryanem Cranstonem. Dobrý výkon také předvedl Albert Brooks a Oscar Isaac.

Herecké obsazení není jediné, co se povedlo. Hudba. Krásná. Skvěle ladí ke scénám a dává jim přinejmenším zajímavý podklad.

Kromě již zmíněné skvělé hudby, nočních jízd a nostalgického retra bych zde ráda ještě zviditelnila úžasnou scénu ve výtahu. Ti, kteří film viděli, nejspíš vědí o čem mluvím.



Ty měsíce čekání stály za to. Drive je novým akčním thrillerem, který sice nemá nějak překvapivou dějovou linku, ale i přesto vás dostane. Vřele doporučuji. Moje hodnocení: 85%

4 komentáře:

  1. Drive je výborný film sice s hodně jednoduchým dějem, je to ten druh filmu, kdy jasně forma vítězí nad obsahem, tady mi to ale vůbec nevadilo. Je to vážně výborně natočené a hlavně Ryan Gosling je famózní.

    OdpovědětVymazat
  2. Výborná recenze a souhlasím s tebou. Já se trochu filmu obával, ale pak mi to doporučilo pár lidí a nakonec sem šel. Dost mi ve filmu souhlasila hudba ta k tomu patřila a Ryan byl výborný, dlouho sem ho neviděl v takové roli a zvládnul to skvěle.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju :)
    Na film jsem se těšila díky hereckému obsazení a čekala jsem, že to bude slušný snímek. Ale byla jsem hodně překvapená, ten film se mi vážně dost líbil. A Ryan Gosling byl doslova famózní.

    OdpovědětVymazat