neděle 25. prosince 2011

Velká vánoční jízda (Recenze)

Na tento film jsem se poměrně těšila již od doby, co byl zveřejněn první trailer. Listopad se přehoupl v prosinec a do českých kin konečně vstoupila vánoční komedie Velká vánoční jízda.


Hned ze začátku musím uvést v omyl ty, kteří by předpokládali, že se jedná o další americkou ztrátu času. Tento vánoční animák pochází čistě z britské produkce a přestože je určen především mladšímu publiku a jeho dějová linka není tolik překvapivá, nabízí vtipné scény, originální řešení doručování dárků a okouzlení vánoční atmosférou.

Významným místem celého filmu je Severní pól, kde bydlí Santa Claus spolu se svoji rodinou a kde každým rokem 24. prosince ožívá základna důležitá pro doručení všech dárků. Hlavní postavou celého filmu je mladý a nemotorný Arthur (James McAvoy), syn Santy Clause dvacátého (Jim Broadbent). Jeho práce spočívá v odpovídání dětem na dopisy, které Santovi poslaly.

Jednoho roku je dárková mise pomalu u konce a Arthurův starší bratr Steve (Hugh Laurie) plný ambicí na post Santy opět odvedl dobrou práci - všechny dárky byly všem dětem doručeny. Alespoň to tak vypadá.

Zatímco oslavy vánočních svátků a klidu jsou v plném proudu, jeden ze skřítků odhalí, že jedno dětské přání nebude vyplněno. Jeden dar nebyl doručen. A protože Steve ani jeho otec nechtějí opomenutý předmět doručit kvůli nedostatku času, iniciativy se chopí Arthur, který spolu se svým dědečkem a Santou devatenáctým (Bill Nighy) se vydává na cestu plnou dobrodružství. Na cestu s jediným úkolem - doručit dárek včas, aby i anglická holčička jménem Gwen objevila pod stromečkem to, o co si napsala.

Herecké výkony, v tomto případě propůjčování jejich hlasů kresleným postavám, jsou skvělé. Tato sestava se vážně povedla a byla hlavním důvodem, proč jsem se na film těšila. Pozadu ale nezůstávají ani Joan Cusack či Imelda Staunton v roli paní Santové a matky Arthura a Steva.

Ráda bych také pochválila jistou originalitu, se kterou snímek přichází. Celá dynastie Santů, Santova rodina a doručování dárků vysvětlující, jak dětmi milovaný Santa Claus dokáže během jediné noci nadělit všechny dárky.


Velká vánoční jízda (Arthur Christmas) je milým a povedeným vánočním animákem, který potěší vybrané publikum a ostatní diváky přinejmenším naladí do té správné vánoční atmosféry. Moje hodnocení: 76%

4 komentáře:

  1. Děkuji moc za tento článek, hodně mě překvapily všude ty kladné recenze na tento animák, britský humor mám ráda, takže se na film těším. Tentokrát jsem ale do kina nešla, čekám si až na DVD, abych si mohla plně vychutnat hlas mého milovaného Jamese McAvoye :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Nemáš zač, jsem ráda, že to k něčemu je :) Já v kině taky nebyla, nejsem fanouškem dabingu. Využila jsem síly internetu :D
    Mně se líbily hlasy všech. Jak Jamese, kterého mám moc ráda, tak i Billa Nighy či Hugha Laurieho. Také patří k mým oblíbeným hercům :D Celkově po zvukové stránce, radost poslouchat :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já taky jistě využiji síly internetu :-D Ale počkám si na lepší verzi :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Byl jsem u nás v kině a krásné překvapení v době Vánoc :) Krásně vizuálně udělané a i dějově nádhera :) S tvojí recenzí souhlasím :)

    OdpovědětVymazat