neděle 15. ledna 2012

Like Crazy (Recenze)

Filmový festival v Sundance je typický svým výběrem určtitého počtu nezávislých snímků, jejich následným promítáním a udělováním cen za nejlepší z nominovaných. Jedním takovým případem je i romantické drama Like Crazy, které na minulém ročníku této filmové přehlídky získalo dvě ceny.


Ráda bych hned od začátku odradila ty z vás, kteří očekávají, že se jedná o další průměrnou "romanťárnu", která jen neměla to štěstí jako její jiné kolegyně a nevstoupila do šiřšího povědomí diváků. Pokud se na film podíváte, zjistíte, že tento malý nezávislý snímek je čímkoli, jen ne tím, co jste předpokládali.

Celý děj se točí kolem ústřední dvojice (jak se dalo nejspíš vyčíst z filmového plotu). Jacob (Anton Yelchin), student na americké univerzitě zde potkává spolužačku Annu (Felicity Jones) pocházející z Velké Británie. Oba se do sebe zamilují a prožívají šťastné chvíle na vysoké.

Po jejím konci, úspěšném absolvování vysoké školy a přicházející doby rozhodování o vstupu do další etapy života, nastavá ale i konec šťastného období jejich romance. Anna je vyhoštěna ze země za porušení podmínek svého víza. Jejich vztah tak čeká těžká zkouška, kdy na vlastní kůži pocítí jaké to je být do někoho zamilován a přitom žít na jiném kontinentu než on.

Herecké obsazení nebylo špatné. Anton Yelchin s Felicity Jones, která za ztvárnění Anny získala mnohá ocenění a nejspíš o ní uslyšíme i v budoucnu, tvořili příjemný pár a jejich životní vzestupy a pády působily velmi věrohodně a diváka tak jejich svízelné situace nutily doufat spolu s nimi ve šťastný konec. Ve vedlejších rolích byli k vidění Jennifer Lawrence, Alex Kingston nebo Charlie Bewley.

Líbila se mi také režie v podání Drakea Doremuse, amerického a ne příliš známého režiséra. Co bych zde ale ráda zmínila a pochválila, je způsob jakým se film prezentuje od začátku až do konce. Líbí se mi, že zde nedošlo k typickému hollywoodskému přikrášlování, scény jsou podány reálně, tak jak by se mohly stát v životě obyčejného smrtelníka. A to je podle mě gró celého snímku. Žádné fantazírování, žádné pohádky, zkrátka život se všemi svými klady a zápory.

Přesto se ze mě ale po skončení filmu stává divák s rozporuplnými pocity. Líbilo se mi, co jsem viděla, ale zárověň jsem čekala víc. Něco mi tu chybělo. Nevím, jak bych přesně definovala to "něco", ale přijde mi, že tento snímek měl navíc. Ale to je pouze můj subjektivní názor.


Možná se mnou budete souhlasit, možná taky ne, ale Like Crazy je stále dobrým výtvorem ve svém oboru. A pokud máte alespoň trochu rádi podobné filmy, kde nemusí být klasický happyend za každou cenu, určitě neváhejte a podívejte se. Moje hodnocení: 72%

2 komentáře:

  1. Pěkný film, takový jako vystřižený ze života, já si vzpomněla při sledování na svou první lásku :-D
    Přesto jsem však čekala více, mě totiž neskutečně zasáhl tento trailer - http://www.youtube.com/watch?v=r-ZV-bwZmBw a tak jsem asi měla až velká očekávání. Film tak nějak prošuměl a nebyl tak emoční, jak působí právě trailer. A hodně se mi líbili oba herci.

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto s tvým názorem souhlasím :D :)

    OdpovědětVymazat