pondělí 21. listopadu 2011

Železná lady - trailer, informace


Snímek, o kterém je tento článek, mám na svém seznamu filmů už nějakou tu dobu. Ale teprve nedávno byl konečně zveřejněn první ucelený trailer a díky tomu mi bylo umožněno zahrnout ho zde do svých filmových tipů.

Železná lady, životopisné drama divákovi podává příběh Margaret Thatcher, jedné z nejdůležitějších postav světové politologie a dějin Velké Británie.

Margaret Thatcher, nebo také Železná lady, byla premiérkou Spojeného království a předsedkyní Konzervativní strany. Po odchodu z vlády byla povýšena do doživotního šlechtického stavu a zasedla ve Sněmovně lordů. Nyní zastává post britské političky a je držitelkou Podvazkového řádu.

Kromě úctyhodné a velkolepé kariéry plné vzestupů a pádů, stojí za opomenutí i její osobní život. A právě na tuto část se zaměřil snímek Železná lady (The Iron Lady) s Meryl Streep v hlavní roli. Režie se ujala Phyllida Lloyd (Mamma Mia!). Tato rodačka z Velké Británie rozhodně nepochybila při výběru hereckého obsazení. Ve vedlejších rolích se představí Jim Broadbent (Iris, Harry Potter a Princ dvojí krve), Anthony Head (Merlin) nebo Richard E. Grant (Mrtvá nevěsta Tima Burtona).



The Iron Lady, britské želízko v ohni pro tento akademický rok, bude mít světovou premiéru 30. prosince. Do českých kin by měl vstoupit 1. března 2012.

4 komentáře:

  1. Že by další oscar pro Meryl? :-D Celkem jsem na film zvědavá, i když přehnané naděje si nedělám. Mám trochu strach, aby z toho nebylo takové klasické, nudné politické drama, u životopisných filmů to občas hrozí, ale i tak je toto ten typ filmu, který já nikdy nevynechám, takže mě může už jen překvapit.

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud mohu navázat na Hild, tak já si velké naděje dělám a jsem nadšen už dopředu (asi proto, že Meryl dost nekriticky žeru). Ačkoliv mě trošku děsí režie - od cáklého muzikálu k vážnému politickému dramatu? To je trochu velký skok. Na druhou stranu je tato režisérka zběhlá v tragédiích, které mimo jiné režíruje v divadle, čímž vlastně svým způsobem k vážným tématům tíhne. Z toho pohledu by mohlo vše dopadnout dobře (já v to tedy doufám...) :)

    OdpovědětVymazat
  3. I já si dělám naděje - alespoň co se výkonu Meryl týče. A jinak k té režii..uvidíme. Trailer zatím nevypadá vůbec zle, ale už často tu bylo, že trailer byl skvělý, ale zato samotný film..

    OdpovědětVymazat
  4. Co sem slyšel tak je velká šance, že za toto Meryl dostane jak Zlatý globus tak i Oscara, možná, že kino navštívim, ale i tak nevím, trailer je pěkný :)

    OdpovědětVymazat