pátek 23. prosince 2011

Nákaza (Recenze)

Přestože měl tento snímek premiéru 9. září a do českých kin dorazil ke konci října, já měla možnost shlédnout film Nákaza bohužel až nedávno.


Myslím, že tento film vstoupil do podvědomí mnoha lidí a to díky tak hvězdnému obsazení. Kde jinde bychom našli pohromadě jména jako Kate Winslet, Jude Law, Marion Cotillard, Matt Damon či Gwyneth Paltrow.

Nákaza (Contagion) ukazuje divákovi, jaké by to bylo, kdyby naši planetu pohltila neidentifikovatelná nemoc, proti které neexistuje žádný lék. Postavuje lidstvo do opozice, najednou člověk není na vrcholu potravního řetězce, ale stává se jen další obětí. Obětí, která nemá neomezenou moc jako předtím.

Hned na začátku se seznamujeme s americkým manželským párem. Mitch Emhoff (Matt Damon) má ženu a dvě děti. Žije poklidným životem v rodinné čtvrti v Minnesotě. Celý život se mu ale obrátí naruby, když jeho žena Beth Emhoff (Gwyneth Paltrow) zemře na doposud neznámou chorobu. Chorobu, která se rychle šíří a brzy jsou hlášeny její oběty ze všech koutů světa.

Díky neustále narůstajícímu počtu úmrtí a panice, jsou do akce povoláváni odborníci z různých kontinentů např. Dr. Erin Mears (Kate Winslet), Dr. Leonora Orantes (Marion Cotillard), kteří mají jediný cíl: identifikovat tuto záludnou nemoc a co nejrychleji vynalézt její protilátku.

Nebezpečnější než samotý virus, je panika, která mezi lidmi propuká ještě rychleji. Dochází ke vzpourám, vylidňování ulic, rabování obchodů a měst, jejich zapalování apod. Nikde už není bezpečno.

Ráda bych zde pochválila kromě dobrých hereckých výkonů také režii, které se ujal oscarový režisér Steven Soderbergh (Traffic - nadvláda gangů, Dannyho parťáci 3). Líbily se mi především scény na začátku filmu, kdy Soderbergh dává důraz na každý lidský pohyb, na každý dotek. Sebemenší drobnost, která později přeroste v tak nebezpečného protihráče.

Na filmu se mi také velmi líbila hudba Cliffa Martineze (Drive, Obhájce), která perfektně ladila s jednotlivými záběry. Dokázala podrthnout napětí vyplývají z děje a dodat scénám mrazivý důraz.


Nákaza je zvláštním ale dobrým a povedeným filmem, mé čekání na její shlédnutí stály za to. Od tohoto filmu jsem dostala přesně to, co jsem očekávala. Moje hodnocení: 78%

4 komentáře:

  1. Já jsem byl šikovný a tohle jsem u nás v kinech propásl :) Souhlasím s tím, že hlavním tahounem filmu je hvězdné obsazení, to je bez debat. A ačkoliv je námět jednoduchý (a okoukaný), dávám tomu velké naděje. A podle tvého hodnocení patrně oprávněně :) BTW Nemáš profil na csfd?

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :) Tak to jsme dva, taky jsem návštěvu kina odkládala a pak když už jsem měla čas, Nákaza se už nepromítala.
    Ano mám, jméno je ellegrey .. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to já jsem vzornější, já na tom v kině byla :-D, už jsem se vypovídala ve své recenzi, takže se budu asi opakovat. Je to dobrý film, dostala jsem přesně to, co jsem čekala, ale nic navíc. Největším lákadlem filmu je to obsazení, můj největší problém byl, že jsem při sledování necítila vůbec nic, bylo mi jedno postav a bylo mi i jedno, jak to vlastně skončí. Soderberghova režie je skvělá a tohle téma by asi lépe natočit nešlo. Já bych to prostě shrnula takto. Řemeslně skvěle odvedená práce, ale nic víc.

    OdpovědětVymazat
  4. Ale za zhlédnutí to rozhodně stojí :)

    OdpovědětVymazat