pondělí 19. prosince 2011

Šťastný Nový rok (Recenze)

O tomto filmu jsem nějakou dobu věděla, ale už předem jsem o něm neměla moc valné mínění. A už vůbec jsem neplánovala jeho shlédnutí v kině. Ale jak už to tak bývá, nakonec se vše seběhlo úplně jinak a já seděla před velkým plátnem a čekala na promítání filmu Šťastný Nový rok.

Celé dějství je zaměřené na dlouho očekávaný den v roce. Na Silvestra. A s oslavou příchodu nového roku jsou propojeny osudy lidí žijících v New Yorku, se kterými se seznamujeme a poodhalujeme jejich plány, přání a skrytá tajemství.

Velkolepou oslavu tohoto jedinečného dne v roce má na starosti Claire Morgan (Hilary Swank), která je ochotna pro svoji práci udělat cokoli a bohužel, díky tomu často zanedbává svůj osobní život a své blízké. Poslíček Paul (Zac Efron) již skoro rok doručuje zásilky do firmy, kde pracuje workoholička Ingrid (Michelle Pfeiffer). Ale až tentokrát se spolu konečně seznámí a Paul začne Ingrid pomáhat s jejím vlastním životem - umožní ji splnění jejích novoročních předsevzetí.

Mezitím se zdravotní sestra Aimee (Halle Berry) pokouší vnést alespoň trochu naděje a radosti do života Stana Harrise (Robert De Niro), přestože ona sama sebou nese těžké břemeno. Naději na seznámení se s tou/tím pravou/pravým prožívá Sam (Josh Duhamel) i nadějná zpěvačka Elise (Lea Michele). A o výhru 25 000 dolarů bojuje Tess (Jessica Biel) a Griffin Byrne (Seth Meyers) spolu s Grace (Sarah Paulson) a Jamesem Schwab (Til Schweiger).

Možná si někdo pamatuje, že režisér, Garry Marshall, který stojí za tímto projektem, již loňský rok přišel s podobnou myšlenkou. Myšlenkou, kdy se divák stává svědkem příběhů lidí, kteří se navzájem znají nebo jsou spojeny dohromady nějakou událostí. Podobně tomu bylo u snímku Na Svatého Valentýna.

A bohužel, podobně jako u svého předchůdce, ani Šťastný Nový rok nevyužil svého potenciálu a výsledek zdaleka nedošel svých ambicí.

Celkově film nebyl špatný. V některých momentech byl vtipný, v některých dojemný, zkrátka klasická romantická komedie. Ale přesto tu něco chybělo. Něco co by z průměrného tříhvězdičkového filmu udělalo čtyřhvězdičkový unikát svého žánru.

Filmaři zde hodně sází na podmanivou atmosféru povánočního New Yorku, velkolepé americké oslavy a hvězdné obsazení. Scény, které mají mít nádech smutku, nostalgie nebo dojetí, dohromady tvoří jeden velký podvrch, kdy na diváka z jedné strany "tlačí" krása Times Square a z té druhé tragický osud jeho hrdinů dokreslený hudbou, která hraje na divákovy city.

Co se mi ve filmu ale líbilo, byla dějová linka mezi již zmiňovaným Zacem Efronem a Michele Pfeiffer. Nepatřím mezi obdivovatele této americké mladé hvězdy a stále jsem toho názoru, že jeho herecký talent není příliš velkolepý, nicméně příběh těchto dvou postav působil mile, obsahoval vtipné situace, které byly opravdu vtipné a zakončení jejich příběhu bylo povedené.

Šťastný Nový rok není špatným filmem, stal se jen zkrátka další béčkovou romantickou komedií, která nijak zvlášť nezklame, ale ani nenadchne. Pokud jste ale už unaveni z předvánočního stresu a chcete vyrazit do kina na něco, u čeho nebudete muset tolik přemýšlet, tento snímek bude tou pravou volbou. Moje hodnocení: 62%